Ambtenaar 2.0

samen werken aan overheid 2.0

Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'burgerparticipatie' (9)

Discussies Antwoorden Recente activiteiten

Gezocht: Deelnemers voor de training HBO Wijkontwikkeling bij de Bestuursacademie

Ik heb me ingeschreven voor de HBO module Wijkontwikkeling bij de Bestuursacademie Nederland. Ik zou op vrijdag 2 oktober starten in Eindho…

Begonnen door Samantha Strooband

0 28 Aug 2015

Verhogen burgerbetrokkenheid: wie kent goede participatietools en -platformen?

Voor serious ambtenaar probeer ik samen met nog 7 ambtenaren een oplossing te bedenken voor een uitdaging waar de gemeente Haarlem voor sta…

Begonnen door Gilbert Sewnandan

6 3 Apr 2014
Antwoord van Ben Drost

Zijn er overheidsorganisaties die bezig zijn met interactieve beleidsvorming?

Je hoort het de laatste tijd steeds vaker: "interactieve beleidsvorming". Ik zou graag in contact komen met overheidsorganisaties die hier…

Begonnen door Paul Beentjes

9 14 Feb 2013
Antwoord van Davied

Hoe zetten we beleid 2.0 op de agenda?

Noem het e-participatie, internetconsultatie, crowdsourcing of iets anders, we kunnen als overheid meer doen om de kennis uit de samenlevin…

Begonnen door Davied

17 22 Mrt 2012
Antwoord van Jeannot Waisvisz

Duurzame Buren: Nieuwe tools voor burgerparticipatie rond lokale duurzaamheid

Heeft je gemeente de ambitie om aanzienlijk te verduurzamen en ben je geïnteresseerd in effectieve instrumenten om burgerparticipatie rond…

Begonnen door Ernst Vuyk

4 12 Feb 2012
Antwoord van Ernst Vuyk

...maar is dat wel zo? "Openheid overheid leidt niet tot meer vertrouwen"

Momenteel zijn we bij triadesk bezig een onderzoek voor te bereiden over (off- en online) burgerparticipatie en de effecten die dit heeft o…

Begonnen door Erik Jacobs

0 23 Jan 2012

Hoe kwetsbare groepen mee laten doen?

Via veel vormen van participatie worden burgers in staat gesteld om kennis te verzamelen over beleid, om hun eigen kennis te delen en om (h…

Begonnen door Saskia Daru

5 16 Dec 2010
Antwoord van Erik Jonker

Een open Declaratie over Europese Publieke Dienstverlening

'Kletskous' Catharina roept op: 'Allemaal tekenen graag: Petitie Europese Publieke Dienstverlening en een Open Overheid'. Ik wil het nog in…

Begonnen door Joost Geraets

0 11 Nov 2009

Spelregels burgerparticipatie

De nationale ombudsman Brenninkmeijer, heeft met gemeenten tien spelregels opgesteld voor behoorlijke burgerparticipatie. Gemeenten staan n…

Begonnen door Ron Zwetsloot

1 19 Sept 2009
Antwoord van Davied

RSS

© 2018   Gemaakt door Dirk Jan van der Wal.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden