Ambtenaar 2.0 netwerk

Web 2.0 en de overheid

Beste mensen,
Ik probeerde via Contact contact te krijgen met de beheerders van deze site. Helaas kan ik er alleen ideeen kwijt...
Maar ik had us een vraagje: De helft of meer van de links die op deze site staan vermeld werken hier niet goed (hier = Min. van Justitie). Ik kan de video's van nieuwsberichten etc. niet bekijken. Waarschijnlijk door het hoge beveiligingsniveau van ons netwerk. Ik kan me niet voorstellen dat dit voor andere ministeries niet geld. Hebben meerdere mensen hier last van? En zou daar dan niet een oplossing voor moeten worden gezocht? Ik zou graag zo optimaal mogelijk gebruik willen kunnen maken van deze site!

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik kan alleen antwoord op het eerste deel van je vraag geven; De links die niet werken. Het is gebruikelijk dat links na verloop van tijd niet meer correct zijn. De informatie leverancier heeft een andere pagina naam gekozen. Of er is simpelweg een (typ) fout geweest in de URL. Heel normaal en niets bijzonders.

We werken echter wel aan web 2.0 Je signaleert het. Prima. Maar je moet nog steeds een andere verzoeken iets te doen. En die moeten dan bereikbaar zijn. Erg web 1.0 Het mooiste is als je zelf de foute links zelf zou kunnen corrigeren. Hoe dat in ning moet weet ik niet. Bij een wiki is dat echter een standaard functionaliteit.

Als jij, en anderen, dit willen dan zou ik een link pagina kunnen maken in http://ambtenaar20.wikiation.nl Als ik dat doe dan zullen er net zoveel fouten in staan als hier het geval is. Ik werk echt niet beter dan anderen. Maar als er een fout in de link staat dan kan jij, en iedereen van ambtenaar 2.0 dat direct zelf corrigeren. Zonder dat mij te hoeven vragen. Dan kan gebruik gemaakt wordt van onze collectieve kennis. Een fout kan dan met weinig inspanning gecorrigeerd worden. Dat lijkt op web 2.0, en dat is het ook ;-)

Lijkt jou dat wat?

Hierop reageren

Ik heb geen idee of dat veel uitmaakt en zo aktief kan ik er niet mee bezig zijn. Dus vooral voor mij niets veranderen. Ik heb nog steeds veel meer het idee dat het iets met de beveiliging te maken heeft. Bedankt voor je reactie.

Hierop reageren

Je kunt proberen een mail aan de ICT-dienst te sturen. Dat heeft Krispijn bij EZ ook gedaan en dat lukte.

Hierop reageren

Heel vervelend lijkt me, ik heb zelf deze ervaring niet (bij BZK en op internet), ik heb net even driftig zitten klikken maar ik kwam geen links tegen die niet werkten, maar misschien had ik geluk :-)
Ik heb eerder gehoord dat ministeries bijvoorbeeld youtube afsluiten, wat mij betreft eigenaardig, zeker als je als ambtenaar voeling met de maatschappij moet kunnen houden. Ook staan er ook video's van overheidsorganisaties en/of bewindslieden op. Volgens mij heeft het afschermen van video's ook niet zoveel te maken met beveiliging maar meer dat men niet wil dat daar onder werktijd naar wordt gekeken. Maar ik laat me graag corrigeren als ik het mis heb.

Hierop reageren

Hi Inge, ik zit ook bij minjus, ik neem donderdag even contact met je op.

Hierop reageren

Inmiddels spraken wij elkaar, minjus ondervindt op dit moment wat problemen met internet door overgang naar nieuwe provider.

Hierop reageren

Ik zal morgen wel even naar de policies laten kijken van internet en deze site. We hebben geen problemen met onze overgang naar de nieuwe provider.
Een aantal functionaliteiten kunnen mogelijk niet worden uitgevoerd omdat ze restricted zijn door onze BVA.

Hierop reageren

Hi
Ik heb geen beperkingen gezien tot op heden.
Functies die ik vanaf kantoor aangeklikt heb, werken allemaal.

Bob

Hierop reageren

Een ander puntje over de werking van deze site: Ik werd net verwelkomd als lid #407. Dat lijkt mij toch niet erg passen binnen een sociaal netwerk.

Hierop reageren

Kees, die begrijp ik niet helemaal, het is toch leuk om te weten hoeveelste lid je bent ?
Overigens heeft die melding meer te maken met Ning (www.ning.com) waarbinnen dit netwerk is vormgegeven dan iets anders. Voor de rest is dit netwerk best "sociaal" :-)

Hierop reageren

Inge, heb je wat voorbeelden van links, zodat we allemaal ff kunnen proberen?

Bij LNV weinig problemen. Dubieuze sites zijn afgeschermd, maar zelden wat ik nodig heb. Wel problemen dat plugins er niet zijn en YouTube-filmpjes beginnen pas na vijf minuten wachten ...

Hierop reageren

Ik kan de video's van nieuwsberichten etc. niet bekijken. Waarschijnlijk door het hoge beveiligingsniveau van ons netwerk.
Hier hebben ze youtube ook afgesloten. Ik denk niet dat dat met beveiliging te maken heeft. Het heeft waarschijnlijk twee redenen:
1. Verhinderen dat er teveel naar prive-filmpjes wordt gekeken
2. Voorkomen dat er teveel bandbreedte op het netwerk wordt opgesnoept
Het is wel grappig dat er op ons intranet regelmatig filmpjes worden gelinkt met de vermelding erbij dat je die thuis 'wel' kan bekijken. Helaas heb ik thuis geen intranet om het linkje te kunnen aanklikken.

De beste oplossing is je eigen systeeembeheerders te overstelpen met verzoeken om de voor jouw werk benodigde websites / filmpjes voor je beschikbaar te maken. En een beetje handige web2.0-er heeft zo zijn eigen work-aroundjes ;)

Even iets anders: Jammer dat dit forum geen mogelijkheid biedt om quotes in een aparte opmaak te plaatsen met bv [quote][/quote]

Hierop reageren

RSS

Info

Davied Davied heeft dit netwerk opgezet op Ning.

Lid van de week!

Lid van de week 52: Bart van der Meij

Leren over Ambtenaar 2.0

Wie is nu op Ambtenaar 2.0?

© 2009   Gemaakt op Ning door Davied.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden

Inloggen bij chat