Ambtenaar 2.0

samen werken aan overheid 2.0

3FM Serious Request en het Glazen Huis, we hebben er allemaal weleens van gehoord! Elk jaar zet 3FM Serious Request zich samen met het Rode Kruis in voor een stille ramp. Dit jaar wil Serious Request het seksueel geweld in conflictgebieden stoppen. Door onze krachten te bundelen kunnen we ervoor zorgen dat de slachtoffers weer een toekomst krijgen!

Serious Ambtenaar
Ook ambtenaren dragen elk jaar hun steentje bij aan dit doel met deelname aan Serious Ambtenaar. Vorig jaar is maar liefst ruim €350.000 euro met Serious Ambtenaar bijeen gebracht door ambtenaren uit het hele land. Maar dit jaar trekken we het breder: ook professionals uit private partijen kunnen meedoen als vrijwilliger en private partijen kunnen adviesopdrachten indienen.

In dit filmpje legt de organisatie het nog even uit:

Hoe doe ik mee?
Als ambtenaar doneer je twee vrije dagen, waarop je jouw kennis en ervaring inzet om samen met een groep gelijkgezinden te werken aan een adviesopdracht. Opdrachtgevers van deze adviesopdrachten doneren hiervoor €5.000 euro aan Serious Ambtenaar. De totale donatie wordt op 24 december 2014 aangeboden aan Serious Request.
Niet alleen steun je hiermee het goede doel, het levert voor jezelf onder andere het volgende op:

• nieuwe leer- en ontwikkelkansen
  • kennis brengen en nieuwe kennis halen
  • achter ‘de voordeur kijken’ van andere overheidsorganisaties
  • je netwerk verbreden

Meld je aan als vrijwilliger!

Opdracht vanuit jouw organisatie?
Daarnaast kun je er natuurlijk ook voor zorgen dat er een adviesopdracht komt vanuit je eigen organisatie! Aan dit doel kunnen opdrachtgevers ook bijdragen. Door 5.000 euro te doneren aan Serious Ambtenaar krijgt de opdrachtgever een projectteam, bestaande uit energieke en toegewijde ambtenaren en andere professionals, zoals jij, die zich inzetten om een uitdagend vraagstuk op te lossen.

Meedoen is simpel: opdrachtgevers en vrijwilligers kunnen zich aanmelden via de website van serious ambtenaar

Weergaven: 199

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

update 24dec.: Serious Ambtenaar biedt cheque aan. Eur. 755.555,- voor Serious Request! Meedoen als vrijwilliger kan nog steeds. Doneer 2 vrije dagen en je denk- en doekracht en zet je in voor het oplossen van een maatschappelijke opdracht.

mooie opbrengst! 

Inderdaad keurige opbrengst en een mooi doel. Niks mis mee. Maar toch een paar licht kritische nootjes. Maar het viel me wel op dat heel veel (de meeste?)  van de opdrachtgevers overheden en waren en dat er op deze wijze dus (nog meer) overheidsgeld naar een charitatief doel gaat. Waarbij ik overigens besef dat ambtenaren hier weer vrije tijd voor inleveren. Daarnaast zie ik ook Serious Ambtenaar opdrachten voorbij komen waarvoor blijkbaar nog geen uitvoerders zijn? Misschien pas opdrachten aannemen als er ook uitvoerders zijn? Tenslotte weet ik dat er een heleboel ambtenaren zijn die met gesloten beurzen andere overheidsorganisaties helpen als dat nodig is. Ook een mooi model.

RSS

© 2017   Gemaakt door Dirk Jan van der Wal.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden