Ambtenaar 2.0

samen werken aan overheid 2.0

De ideeën voor het tijdschrift.ambtenaar20.nl (klik om naar de samenwerkgroep te gaan) worden steeds concreter. En zo langzamerhand krijgen we in beeld welke competenties we zoal nodig hebben om het tijdschrift van de grond te krijgen. Daar kunnen we jouw hulp heel goed bij gebruiken!

1. Doel, doelgroep en insteek van het tijdschrift

In een eerdere bijeenkomst hebben we het gehad over doel en doelgroep van het tijdschrift, evenals de vormgeving en insteek. Zodat je je collega's kan laten zien waarom jij nou ambtenaar 2.0 bent. Je kunt hier de samenvatting teruglezen, dan weet je weer precies waar het over gaat!

2. Benodigde competenties: ken jij iemand die wil helpen?

Voor het maken van een tijdschrift is ook specifieke kennis en kunde nodig. Wil jij helpen? Of ken je iemand die een bijdrage zou kunnen leveren? Laat het hieronder weten!

• redacteuren, interviewers: wil je ook één van de stukken schrijven? Kijk dan hieronder bij punt 3;
  • eindredacteuren: om teksten te redigeren en op de samenhang en deadlines te letten;
  • GEZOCHT: vormgevers en opmakers, die een frisse vormgeving willen verzinnen en het blad willen opmaken; 
  • fotografen: portretten, locaties, fotostrip, etc., een goed blad heeft fantastische fotografie nodig.

3. Taakverdeling: wie zorgt voor welk artikel / interview / stukje?

Schrijven is een kerncompetentie van een ambtenaar, maar een interview is iets anders dan een nota. Wil jij een leuke, frisse bijdrage schrijven voor het blad of een idee uitwerken? We zoeken mensen uit het hele land! Bekijk de eerste ideeën en voeg je naam toe aan de lijst!

Binnen de overheid is voldoende kennis en kunde aanwezig om samen een leuk tijdschrift op poten te zetten. Heb je een idee of wil je meehelpen, laat het hieronder weten. Dat wordt een leuke zomer!

Weergaven: 570

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Trouwens, als jullie al wat ideeën en voorbeelden hebben, dan is het misschien leuk om die vast mee te nemen. Dat praat makkelijk en krijgen we meteen een beeld!

Hoi Davied en Pascal,

Leuk jullie te ontmoeten aanstaande maandag! Ik zou ook heel graag het ontwerp en de vormgeving doen. Hopelijk kunnen we samenwerken. Ik heb de Rietveld Academie gedaan. Ik ben nu bezig met een eigen project, een tijdschrift voor de ambtenaren die bij OCW hun baan verliezen, waar ik er een van ben. Voor dat tijdschrift teken ik voor het idee, de vorm en de inhoud. Ik heb de smaak te pakken gekregen en zou mij heel graag inzetten voor Ambtenaar 2.0. Ik heb vooral ervaring met print, maar wil ook alles leren over de digitale varianten.

Hartelijke groet,

Lucile

Ik kijk ook erg uit naar maandag. Lijkt me leuk om ideeën uit te wisselen en concrete plannetjes en voorzetten te gaan maken.

Hallo Davied en Lucile,

Ik heb wat interactive magazines op de iPad2 staan en op mijn iPhone wat ePubs en PDF's.

Tot a.s. maandag.

Groet, Pascal

De bijeenkomst op 28 juli heeft heel wat opgeleverd. Zie hier de laatste plannen.

Komende maandag is de tweede bijeenkomst, aanmelden kan hier.

Daarna gaan we het tijdschrift concreet invullen en taken verdelen. Zie de namenlijst.

Ben je nog geen lid van de samenwerkgroep, ga dan naar tijdschrift.ambtenaar20.nl

Hoi Davied en anderen,

Wat een leuk initiatief! Ik wil graag helpen, maar zie dat jullie al veel mensen hebben in mijn 'categorie'. Of ik zo nodig ben, weet ik dus niet. Ik zou kunnen helpen bij, schrijven, redigeren, interviewen....

Laat het maar weten, ik ben er klaar voor!

Groetjes Sylvia

Alle hulp is welkom, hoor. Ben je al lid van de samenwerkgroep? Daar worden de taken verdeeld namelijk!

Ik las iets over fantastische fotografie. Theo van Pelt (ruim 15 jaar ervaring) is een professionele fotograaf met ervaringen in het fotograferen van ambtenaren (o.a. Ivo van Opstelten en diverse kamerleden) en de publieke sector, zou een bijdrage kunnen levereren. Voor impressie en contactgegevens, kijk op http://www.fotografietheovanpelt.nl/?cmd=index&mid=1

Groet,

Erwin van Dijke

RSS

© 2017   Gemaakt door Dirk Jan van der Wal.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden