Ambtenaar 2.0

samen werken aan overheid 2.0

We zijn bezig met het maken van een toolkit voor medewerkers op het gebied van HNW. Ik ben op zoek naar ideeën om dit vorm te geven. Wie heeft er voorbeelden?

Weergaven: 448

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Linda, ook BZK is bezig met zo'n overzicht. Kijk even verder op https://hnwr.pleio.nl/

Contactpersoon is Anthon Klapwijk.

Dag Davied,

Ook ik ben bezig om een soort van toolkit samen te stellen voor de provincie. Kan ik ook kijken bij BZK?

groet

Ook ik wil graag een soort van toolkit samenstellen om onze managers aan te kunnen bieden. Ik heb geen concrete voorbeelden, maar wel ideeen. Kunnen we die een keer uitwisselen?

@Marian: uiteraard! Half juni heb ik wel iets samengesteld, met de mogelijkheden die we binnen gemeente Zaanstad op dit moment kunnen bieden om HNW mogelijk te maken. Het is een beginnetje...

Wat zou er zoal in zo'n toolkit moeten staan eigenlijk?

En in hoeverre bieden mijn boeken daar al invulling voor?

Linda, binnen de samenwerkingsruimte Rijk kun je de Toolkit Begeleidingsdocument P&O-advies HNW van Defensie terugvinden.

@Monique Claudia, bedankt voor je reactie zou je me de link willen sturen of het document hier willen plaatsen? Ik kan het niet vinden!

Hallo Linda,

Goed dat jullie bezig zijn met het nieuwe werken! Wij weten dat de invoering hiervan soms wat kopzorgen kan opleveren. Wij nemen dit graag uit handen door mensen te helpen met de technische kant van het nieuwe werken. Zo wordt het nieuwe werken waar het voor bedoelt is: een manier om met minder moeite meer te bereiken. 

We doen dit met innovatieve internet oplossingen. De applicatie werkt voor je en wij zorgen dat de applicatie blijft werken! Geen zorgen over de techniek dus. Zo houd je als ondernemer tijd en geld over en het bespaart moeite. Voor de Ombudsman hebben wij bijvoorbeeld een CRM gemaakt. Dit bespaart ze veel tijd en geld en medewerkers kunnen nu ook moeiteloos vanuit huis werken. Zaken die zowel medewerkers als managers aanspreken dus!  Ook kennen we veel handige tools om op een handige en leuke manier te kunnen werken met social media. We werken met open source software, dus volgens de filosofie van het delen. 
Wat mij erg leuk en nuttig lijkt is een meeting te organiseren met de mensen die hebben gereageerd op je post. Zo kunnen we elkaar verder helpen. 

Op 20 september in de middag organiseert De Werkmaatschappij in de nieuwe flexruimte van het Rijkskantoor (Beatrixpark) een bijeenkomst over HNW. Bij DWM is al veel expertise op dat gebied. Zie de uitnodiging.

Hallo Linda,

Goed dat je hier mee bezig bent. In de toolkit mag Worknets niet ontbreken. Oorspronkelijk ontstaan vanuit de sector Internationale Samenwerking waar veel Public Private partnerships de kar trekken, laat het niet alleen mensen maar ook organisaties met elkaar samenwerken. Erg belangrijk in deze tijd van complexe structuren waar organisaties steeds meer netwerken worden. Je wilt niet alleen weten van elkaars bestaan maar ook dingen met elkaar DOEN. Dat neemt HNW verder dan 'thuis werken'. Dat gaat ook om hoe je informatie en relatie organiseert per doel, efficient en transparant. Samenwerkings omgevingen overdraagbaar maken omdat mensen komen en gaan bij personeelsverloop, etc. Wil je meer weten contact me op mike@worknets.com

Oude discussie... maar toch. Hier geven verschillende mensen aan ermee bezig te zijn. Is er ook al ergens een kant en klare toolkit? 

RSS

© 2017   Gemaakt door Dirk Jan van der Wal.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden