Ik lees net '
Open Rijksdesktop uitgekleed en vertraagd', een artikel van Brenno de Winter op Webwereld. Gisteren al publiceerde hij onderliggende documenten op Bigwobber: '
Nieuwe projectdocumenten Rijkswerkplek'.
Grappig, de invloed van dit platform:
"...In ambtelijke kringen zou de angst vooral zijn dat de naam DWR 2.0 zou worden opgevat als iets dat uit de ambtenaar 2.0-gemeenschap zou voortvloeien. Daarom wordt gekozen voor een nieuwe naam en kwam DWR NXT (spreek uit als 'next'). Later wordt deze naam omgedoopt tot NXT...."
Er heeft zich een boeiende discussie ontsponnen naar aanleiding van de vraag 'Wie is hier eigenlijk de baas?' die Arjen Kamphuis stelt. Heel treffend vind ik daarin de
opmerkingen van Richard van Loon: "... Realiseer je wel dat je op een veel hoger niveau begeeft dan de gemiddelde blog in ambtenaar 2.0.
Op dit moment zit ik zelf met heel basale problemen als: internet explorer 6.0 als standaardbrowser, nauwelijks fatsoenlijke mogelijkheden voor digitaal samenwerken, gedwongen winkelnering met ditto dienstverlening, trage netwerkverbindingen etc.
Het is op zich raar te constateren dat 'gratis' diensten op het web vaak beter en eenvoudiger werken dan betaalde software die we via onze werkgevers aangeboden krijgen. Een pc'tje van 299 in de mediamarkt is 10x zo snel dan de hardware op kantoor....".
Ervaar jij net zoals Richard praktische problemen met de standaard desktop die jouw werkgever aanbiedt? En wat denk je van de gevoerde, meer fundamentele, discussie? Te hoog niveau?
Zie ook '
Wat verwacht jij van de nieuwe rijksdesktop(s) / digitale werkomgev...'. Achtergrond: '
Wie is hier eigenlijk de baas?'
DWR = Digitale Werkomgeving Rijksdienst