Ambtenaar 2.0

samen werken aan overheid 2.0

De Ambtenaar 2.0 Dag 2014 is op 7 februari. Dat is een vrijdag. Ik heb via Twitter gevraagd wie een locatie kon aanbieden. Hadden we afgelopen jaar 2 prachtige locaties en twee superteams (stadhuis Rotterdam en provinciehuis Zwolle), nu worden er maar liefst 6 aangeboden verdeeld over 4 gemeenten en een locatie nog onder voorbehoud. Wat gaan we doen? Kiezen we 1 plek of meedere. Ik wil deze vraag graag eerst even aan jullie voorleggen. 

Voor 1 gemeente:

- ontmoeting van het hele netwerk op 1 plek

- diversiteit (alle bestuurslagen) 

- makkelijker organiseren

- staat stevig op de kaart

Voor meerdere locaties: 

- keuze voor gunstig gelegen locatie 

- uitdaging in organisatie, de lat gaat een tandje hoger

- meer reuring, beeld van reikwijdte van het netwerk

- minder druk per locatie, overzichtelijker

De aangeboden locaties zijn:

Hoorn, Gemeentehuis: maximaal 300 bezoekers. 

Utrecht, Kromhoutkazerne: maximaal 300 bezoekers

Lelystad, Provinciehuis, Stadhuis, Waterschap: maximaal 1.000 bezoekers

Zwolle, Gemeentehuis: maximaal 300 bezoekers

Afgelopen week werd me via Twitter nog gevraagd of de deadline voor aanbieden locaties al was verstreken. Mocht daarop groen licht komen, dan voeg ik deze locatie later toe. 

Wat het ook gaat worden, geweldig natuurlijk dat dit uit het netwerk wordt aangeboden. Bedankt!  

Waar gaan we naartoe op 7 februari 2014? 

Weergaven: 676

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

De eerste vraag is natuurlijk: Heb je 7 februari al geblokkeerd in je agenda? De datum staat namelijk al vast! ;-)

Ook handig om te weten: vorige keer hadden we zo'n 700 bezoekers. Uiteraard worden dat er alleen maar meer!

Een centrale locatie klinkt goed maar is zeker geen must. Voordeel is dat iedereen hetzelfde programma krijgt en er maar één organisatie nodig is. Het is echter wel zo dat alles met een grotere opkomst wat moeilijker te handelen zal zijn (locatie, catering,parkeren, bijsturen, diepgang).

Toevallig (..) weet ik dat er in Zwolle gedacht wordt aan een plenair openen en sluiten waarbij er vervolgens door de stad verschillende programma's (kunnen) worden aangeboden in combinatie met lopende/toekomstige projecten en belangrijke partners irt  openbaar bestuur. Met zo'n programma moet je dan niet 800 mensen hebben, dan wordt het logistiek & dus inhoudelijk wat lastig.

Ik vind twee locaties dus ook prima.
Groet!

De locaties in Lelystad liggen wel heel dicht bij elkaar en de Hanzelijn is echt de moeite waard om uit te proberen!!

Kijk op https://www.facebook.com/WebcareBijGemeenten/posts/574054389314284#... om te zien hoe het kan zijn in Lelystad..

Fantastisch!

Wie jarig is trakteert! De Koninklijke landmacht bestaat in 2014 200 jaar en het is natuurlijk mooi om dat feest samen te laten vallen met het eerste lustrum van de Ambtenaar 2.0 dag.

De Kromhoutkazerne ligt op minder dan 10 minuten met de snelbus van Utrecht Centraal en is compleet ingericht voor het nieuwe werken. Naast het inspirerende programma (waarvoor jullie natuurlijk vooral zelf moeten zorgen) zorgen wij voor koffie, thee, petit fours, een heerlijke lunch, hete twitterballen en koud bier.

En we hebben ervaring:

http://ambtenaar20.ning.com/profiles/blogs/landmacht-2-0-dag-social...

Ik zou het wel weten ;-)

Ik stem ook voor deze locatie (Kromhoutkazerne Utrecht), met name omdat het een locatie van Defensie is. Ik vind dat we het vaak hebben over de 2.0 werkwijze van gemeentelijke- of provinciale- en rijksambtenaren. De krijgsmacht is een groot onderdeel van de Nederlandse overheid en staat de laatste tijd (te?) veel ter discussie. Onbekend maakt misschien ook onbemind.

Ik pleit er dan wel voor dat tijdens de dag aandacht wordt besteed aan bijvoorbeeld Landmacht 2.0 en hoe binnen de rechtlijnige machtstructuur van Defensie de 2.0 werkwijze wordt omarmt, wat de valkuilen zijn, succesfactoren e.d.

Overigens ik ben gemeenteambtenaar.. ;-)

Mooi! Ik zou voor meerdere locaties kiezen en dan wel eerst de 2 meest aantrekkelijke uitkiezen en vervolgens kijken of de toegevoegde waarde van elke extra locatie daar bovenop opweegt tegen de extra inspanning en versnippering. Je kunt ook gewoon verschillende combinaties maken van de gegadigden en die als optie naast elkaar leggen. Ook zou ik meewegen dat waarschijnlijk een relatief groot deel van de bezoekers uit de directe omgeving komt (tot nog toe) en dat een belangrijk deel daarvan mogelijk niet naar een andere verder weg gelegen locatie komt.

Het is Lelystad geworden. Uit de reacties op de diverse platforms (ning, yammer, twitter) en van degenen die op de dag zelf eerder hebben meegeholpen sprak geen overduidelijke voorkeur. Was ongeveer 50/50. Gisteren knoop doorgehakt. Meerdere locaties is best zwaar. Nu Davied in Autralië zit, is het hierzo aardig aanpoten. Vandaar deze keuze.

Nogmaals wil ik Annelies van der Bij (Hoorn), Arjan Spaans (Zwolle) en Hans Damen (Utrecht) bedanken voor hun inzet om een locatie voor de Ambtenaar 2.0 Dag voor elkaar te krijgen! Trots op ons netwerk dat we dit voor de vijfde keer op een rij met elkaar kunnen regelen.  

We zien elkaar op 7 februari in Lelystad! 

Wil je een workshop geven? Meehelpen? Heb je goede ideeen voor de invulling van de dag?

Via @a20dag of via a20dag.pleio.nl werken we samen. 

RSS

© 2017   Gemaakt door Dirk Jan van der Wal.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden