Ambtenaar 2.0

samen werken aan overheid 2.0

Onlangs ben ik betrokken bij het opzetten van de bekendmakingen in de regionale staatscourant. Wat irriteer ik me toch aan die oude stoffige taal. Na even googlen zonder resultaat zet ik mijn vraag maar hier neer. Welke gemeente heeft de bekendmakingen al gemoderniseerd? In de wet zijn er een paar regels omschreven, daar ben ik van op de hoogte, maar volgens mij kan het een stuk toegankelijker en leesbaarder voor de burger.

Weergaven: 80

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik heb een vraag aan jou: heb je in de regionale staatscourant gekeken of er bekendmakingen in staan die minder stoffig zijn? 

Mail gerust als ik even met je mee moet denken, leuke klus! Ik ben schrijf- en denkcoach bij de provincie Zuid-Holland en help mijn collega's om toegankelijke en duidelijke teksten te schrijven. 

Michelle, interessant project. Kunnen we dan straks teksten verwachten als "De Nederlandse Bank is bankroet. De minister van Financiën had nog zo gezegd. DUH!" Of moet ik mij daar iets anders bij voorstellen?

Kun je een voorbeeld van stoffig taalgebruik geven en de door jullie afgestofte taal? Komt er dan ook een leeswijzer voor stoffige lezers? 

RSS

© 2018   Gemaakt door Dirk Jan van der Wal.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden