Ambtenaar 2.0

samen werken aan overheid 2.0

Welke overheidsorganisaties werken nog met Internet Explorer 6?

Anderhalf jaar geleden schreef ik een blog over Internet Explorer 6 met als titel Overheidsbrowsers geweigerd. Verschillende sites besloten toen om geen rekening meer houden met deze ouderwetse software en riepen op om een nieuwere browser te installeren.

Anderhalf jaar geleden gebruikten verschillende overheidsorganisaties deze browser uit 2001 nog. Niet alleen waren verschillende sites niet meer te gebruiken, het ontbreken van tabbladen en plugins beperkt ook de productiviteit van medewerkers. Hoe is het nu?

Hoe staat het bij jouw organisatie?
Internet Explorer staat ondertussen aan de vooravond van versie 9. Daarnaast bieden Opera, Firefox en Chrome een zeer goede toegang tot het potentieel van internet. Welke internetbrowser wordt bij jouw overheidsorganisatie gebruikt?

Het vervolg op deze discussie vind je hier.

Weergaven: 497

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Gebruik ik niet, maar klinkt wel goed. Ik werk op dit moment voor 2 directies, maar word er moe van dat mijn instellingen steeds anders zijn. Google Chrome portable installeren en dan?
Ok, dank, ik ga kijken of het werkt!
Bij de ontwikeling van Rijksportaal is geschat dat het IE6 compatable maken/houden 30% van het budget kost. Lijkt mij een sterk argument om over te stappen:-)
Het vervolg op deze discussie vind je hier.

Aanvullende namen van overheidsorganisaties die IE6 nog gebruiken zijn hier wel nog welkom!
IE6 bij de RPAA.

RSS

© 2017   Gemaakt door Dirk Jan van der Wal.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden