Ambtenaar 2.0

samen werken aan overheid 2.0

Zijn er overheidsorganisaties die bezig zijn met interactieve beleidsvorming?

Je hoort het de laatste tijd steeds vaker: "interactieve beleidsvorming". Ik zou graag in contact komen met overheidsorganisaties die hier mee bezig zijn of hier iets mee willen doen. 

Vanuit het bedrijf Wikiwise ben ik bezig met het ontwikkelen van een handige online tool voor interactieve beleidsvorming: 'Bouwen aan Beleid'. Ik ben op zoek naar overheidsorganisaties die een pilot willen opzetten met de technologie. Als je interesse hebt, stuur me dan even een mailtje: paul@wikiwise.nl

Weergaven: 285

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Beste Paul,

Ja, heb wel interesse voor een pilot voor ons burgerbetrokkenheidsproject in provincie Overijssel. Wil je me een mail sturen met de mogelijkheden.

Paul van der Ham

paul@iglowmedia.nl

Ik neem aan dat dit een pilot is "met gesloten beurzen"?

Beste Hans,

Wat is uw email adres? Dan leg ik uit wat de mogelijkheden zijn! U kunt ook mij een mail sturen: paul@wikiwise.nl.

Groet, Paul.

Paul, ik denk dat Hans zich afvraagt of je op zoek bent naar kennisuitwisseling of dat het om reclame gaat. Wellicht kun je iets meer vertellen over de achtergrond en opzet van de pilot?

Het gaat om kennisuitwisseling maar inderdaad ook een gezamenlijk financieringsmodel, waarbij je met een aantal geïnteresseerde partijen investeer in innovatie. Wij hebben een zelfde strategie ooit gedaan voor Bouwen aan Brieven, waarbij je een product ontwikkel samen met een aantal pilot-gemeentes, dat vervolgens ook ter beschikking komt voor andere gemeentes tegen relatieve lage prijzen. Als je een aantal pilot-organisaties hebt voor Bouwen aan Beleid hoeft het niet meer dan 1000 euro te kosten om te investeren in de nieuwe technologie en hier gebruik van te maken. 

Suggestie : Kijk naar de LinkedIn 'discussie' : Kan beleidsparticipatie de kloof tussen burger en bestuur dichten?...

Dank voor de tip. Interessante ideeën voor onze pilot in provincie Overijssel om ervaringen van anderen te horen.

Graag gedaan Paul !

RSS

© 2018   Gemaakt door Dirk Jan van der Wal.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden