Ambtenaar 2.0

samen werken aan overheid 2.0

Congres "Beter Samenwerken door Open Source en Open Standaarden" op 24 juni iets voor jou?

@ leden Open Overheid
Als "storyteller" e-overheid merk ik dat het belang van open data nog steeds niet voldoende bekend is. Het ministerie van Economische Zaken organiseert samen met Mediaplaza hiervoor dan ook een overheidscongres. Ambtenaren kunnen zich hier in 1 dag nog weer eens flink laten overtuigen van dit belang. Misschien ook iets voor de leden van deze groep?

grt Holger

Hieronder meer over het congres in Utrecht op 24 juni.

Media Plaza organiseert op woensdag 24 juni het congres “Beter Samenwerken door Open Source en Open Standaarden”, een bijeenkomst waarin de noodzaak van Open Source Software en Open Standaarden voor optimale dienstverlening aan bod komen.

Samenwerking tussen overheden leidt tot een verbetering in de dienstverlening. Door elkaars kennis te gebruiken of door samen te werken aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. In regionaal verband, maar ook binnen de eigen organisatie zelf. Hoe overheden vorm kunnen geven aan deze wijze van samenwerking komt aan de orde tijdens het congres “Beter Samenwerken door Open Source en Open Standaarden”.

Na afloop:
- bent u op de hoogte van de belangrijkste items die voor de overheden van belang zijn
- heeft u inzicht in de implementatie Open Source Software en Standaarden
- krijgt u de kans om direct uw noodzakelijke netwerk op te bouwen voor implementatie

Ook iets voor u?
Het congres richt zich op medewerkers van mede-overheden van Gemeente, Provincie, Waterschappen, ZBO’s en Rijksoverheid die aan de slag (willen) gaan met Open Source software.

Het congres wordt gesponsord door het Ministerie van Economische Zaken. Uw deelname is hierdoor geheel kosteloos. Reden genoeg om dit bij te wonen! Kijk op:

http://inschrijven.mediaplaza.nl/BetersamenwerkendoorOpenSourceenSt...

Weergaven: 25

Berichten in deze discussie

Waarom alleen voor ambtenaren? Er zijn veel betrokkenen in de open source wereld die geen ambtenaar zijn maar wel de kennis hebben die nodig is om een initiatief als hier bedoeld succesvol te laten zijn. Toch worden (ICT) consultants expliciet uitgesloten. Of zijn andere architectuur-, informatisie- en procesdeskundigen wel welkom?

Met mijn jarenlange ervaring in overheidsland (als ambtenaar ja) begrijp ik een zeker wantrouwen tegen de externe leverancier. Dat die zich nu ook uit lijkt te strekken tot de wereld van opensource en standaarden vind ik jammer.
Klaas Eldering
http://viavertex.org
@Klaas,
Je kunt natuurlijk een poging wagen en je inschrijven :-).
Ik denk dat het congres nu juist eens bedoeld is voor ambtenaren om die te overtuigen en deze een stap verder te krijgen in de Open gedachten. We gaan er dan maar even vanuit dat de (ICT) consultants de kennis en het belang van Open Data al weten en dat de organisatie voldoende bevlogen consultancy (externen en ambtenaren) hebben ingevlogen om dit tijdens dit congres te kunnen uitdragen. Er zijn behoorlijk wat deelsessies zag ik.

Overigens ben ik zelf wel voorstander om alleen ambtenaren uit te nodigen. Ik denk dat het juist erg belangrijk is dat medewerkers bij de overheid ook een goed beeld krijgen van Open Data. Zo kunnen ze op juiste gronden de adviezen van externe architectuur-, informatie- en procesdeskundigen gaan inschatten. Ook kunnen bij het geven van opdrachten hier rekening mee gaan houden.

Maar wie weet, als er nog voldoende ruimte is voor inschrijvingen .... Kunnen ze de externen misschien ook nog bijspijkeren ;-)

RSS

© 2018   Gemaakt door Dirk Jan van der Wal.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden