Ambtenaar 2.0 netwerk

Web 2.0 en de overheid

Voor de stichting Ambtenaar 2.0 ben ik op zoek naar een goede (goedkope en liefst gratis) mogelijkheid om online te boekhouden en leden van het netwerk en derden (zoals donateurs en partners) inzage te geven in de begroting, de inkomsten en uitgaven. Persoonlijk ben ik er een voorstander van dit zo open mogelijk te doen, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat anderen dan de geautoriseerde bestuurders in de gegevens veranderingen kunnen aanbrengen.

Dit valt natuurlijk buiten het overheidsdomein maar kunnen jullie meedenken en crowdsurfen naar een goede oplossing? Bij voorbaat dank.

Bart Borsje, penningmeester Stichting Ambtenaar 2.0

Tags: begroting, boekhouden, donaties, stichting ambtenaar 2.0

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Heel wat online boekhoudpakketten bieden (blijkbaar - ik heb er zelf geen ervaring mee) ook toegang voor de "boekhouder", maw een 2de persoon die meekijkt. Dit "boekhouders account" zou je publiek kunnen vrijgeven, zodat iedereen kan meekijken.

De "ondernemersbank" Bizner biedt dienstverlening ook aan stichtingen aan, zie http://www.bizner.nl/klantworden/default.aspx en biedt boekhouden + betalen geïntegreerd aan http://www.bizner.nl/bizbalance/ (je gebruikt dan eigenlijk een Asperion, Exact of Reeleezee online pakket).

Rond deze lichtgewicht oplossing voor Freelancers heb ik wat "buzz" opgevangen, maar is misschien te beperkt voor wat je zoekt:
http://www.moneybird.nl/

Hierop reageren

Beste Bart,
Ik ben voor nevenactiviteiten met jaaromzetten van 10-50k de afgelopen 5 laar al meerdere malen op zoek geweest naar moderne handigheden op administratief gebied zoals jij die hier beschrijft. Uiteindelijk ben ik tóch in Excel en e-mail blijven steken. Voor zover er web 2.0 aanpakken in boekhoudpakketten verwerkt zijn, zijn die toch vooral (c.q. uitsluitend) geschikt voor in contexten waar je één of meer mensen (bijna) full time in de administratie aan het werk hebt. Ik verwacht niet dat jij dat voor deze stichting gaat (of laat) doen :-)
Ik ben trouwens wel erg benieuwd of er anderen zijn met beter nieuws.
Succes,
Titus

Hierop reageren

Dank Pascal en Titus voor het meedenken! Moneybird ken ik. Ik maak er zelf ook gebruik van, maar dat is handig voor het verzenden van vooral facturen en niet om derden inzage te geven in je begroting en overzicht aan inkomsten/uitgaven.

Erik Jonker gaf me tip te kijken bij zoho.com , maar ik twijfel. Misschien dat Google Docs nog het eenvoudigste is en dan inzage geven op verzoek. Dan weet je ook gelijk wie interesse heeft en een mogelijkheid tot nader contact (emailadres).

Bizner? Net bekeken. Ziet er gelikt uit, maar twee nadelen. Ze zijn vaag over wat het produkt nu werkelijk kost. Je krijgt een proefmaand, maar dan ben je al klant, betaal je al en verwerk je al je gegevens al op die manier. Wat het kost daarna staat nergens. Ander nadeel is de hoevveel persoonlijke gegevens die je al bestuurder allemaal moet vrijgeven. Ze vragen nog net niet je DigiD-nummer.... . Dat schrikt af.

En ja Titus ik verwacht geen dagtaak aan het penningmeesterschap. Is dat wel zo, dan zal het bestuur snel op zoek moeten naar een vervanger ;-). Het is dus kortom een service die we bieden, zo transparant mogelijk omdat we geen geheimen hebben. Maar de inkomsten (tot op heden zijn er helaas alleen maar uitgaven) zijn er niet naar om betaalde diensten in te zetten.

Kent een van jullie Zoho?

Hierop reageren

Oh, ja Zoho. Ik ben een behoorlijk tevreden gebruiker van Zoho CRM. Vreselijk veel functionaliteit voor (bijna) niets. Maar gewoon een grootboek hebben ze weer niet, dacht ik.
En er is aan al deze opties verder ook weinig web20, hoor. 't Zijn gewoon ASP/SaaS pakketten en je functionele wens "om derden inzage te geven in je begroting en overzicht aan inkomsten/uitgaven." . . . tsja. Als jij wel iets vindt, laat me horen.
Titus
PS: er is wel enige vooruitgang, trouwens, tegenwoordig gebruik ik niet meer MS Excel maar OpenOffice.org Calc.

Hierop reageren

RSS

Info

Davied Davied heeft dit netwerk opgezet op Ning.

Lid van de week!

Lid van de week 52: Bart van der Meij

Leren over Ambtenaar 2.0

Wie is nu op Ambtenaar 2.0?

© 2009   Gemaakt op Ning door Davied.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden

Inloggen bij chat