Ambtenaar 2.0

samen werken aan overheid 2.0

Mensen in bezit van een mobiel device, maken in toenemende mate gebruik van de notitieapp Evernote (overigens, is hier ook een webbased versie van). Evernote kan heel veel - en gelukkig zijn er intussen veel handleidingen over gebruik en toepassingen verschenen oa Lifehacking with Evernote van Frank Meeuwsen, Oskar van Rijswijk, Patrick Mackaaij  - en daardoor is het soms wat moeilijk om te bepalen, waarvoor je de app precies kunt gaan gebruiken (alleen opslaan van notities, of ook allerlei pfd-bestanden, of ook delen van informatie met andere Evernote-gebruikers, of ook als onderdeel van een papierloos kantoor, enz.). Voor meer informatie zie: Lifehacking.nl en de Evernote Blog Wat vind jij de meerwaarde van Evernote en waarvoor gebruik je de applicatie?

Weergaven: 279

Berichten in deze discussie

Evernote is mijn digitale kladblok en geheugen op mijn smartphone, tablet, computer (Evernote software geïnstalleerd  en online. Ik kan je van harte aanraden om het te gaan gebruiken. Alles wat ik wil bewaren sla ik in Evernote op. Aantekeningen, foto's van visitekaartjes, foto's van boeken die ik nog wil lezen, mijn volledige administratie (scannen en uploaden) maar ook telefoonnotities, rapporten van de kinderen, kopie id, zorgpas etc.

Zakelijk, privé, alles door elkaar want alles is eenvoudig via verschillende manieren terug te vinden. 

Notities kun je in een notitieboek plaatsen en van een label voorzien maar omdat alle teksten in de fotos en pdf's  doorzoekbaar zijn is het ordenen niet echt noodzakelijk.

Handige optie vind ik dat notities ook op locatie terug te vinden zijn. Handig om bijvoorbeeld de bewaarde wificode van een locatie snel terug te vinden.

Het boekje Lifehacking with Evernote is een aanrader, vol praktische voorbeelden. Ben jij op de @A20dag in Rotterdam? Ik laat je dan graag zien hoe ik Evernote gebruik. Wellicht is de Facebookgroep Evernote ook interessant om eens te kijken. Gebruik jij Evernote al? 

en wil je nog meer weten of heb je vragen, twijfels, enz. over Evernote, kijk dan ook eens bij de community op Google +

RSS

© 2017   Gemaakt door Davied.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden