Ambtenaar 2.0

samen werken aan overheid 2.0

Ik werk als cultuurmakelaar voor de gemeente Lochem. Vorige zomer ben ik gestart met een communitysite volgens Ning rond kunst en cultuur in onze gemeente Lochem: www.kunstweblochem.nl.

Ik had al een paar kleinere Ning-sites opgericht, dus de techniek was mij wel bekend.  

Nu heb ik op aanraden van iemand een gratis analyse laten maken door een bedrijf op basis van zoektermen etc. om te zien wat beter zou kunnen. Want dat wil ik natuurlijk graag: zoveel mogelijk mensen deze site laten bezoeken met alle culturele activiteiten die in onze gemeente plaatsvinden.

In het rapport wordt gewezen op de beperking van de mogelijkheden van community-sites. Natuurlijk heb ik de verkeerde zoektermen gekozen, waardoor er teveel concurrentie is.

Als tip wordt gegeven om er een site voor te plaatsen met daarop een doorlink naar het netwerk. 

Nu zag ik dat Ambtenaar 2.0 ook een 'voorkant' heeft. Is dat om dezelfde reden?

Kan iemand mij adviseren welke weg ik het beste kan inslaan om Kunstweb Lochem om meer bezoekers (en meer leden) te trekken?

Iedere tip is welkom! Je kunt me via de mail, maar ook via mijn mobiele nummer bereiken.

vriendelijke groet,

Gerthe Lamers

g.lamers@lochem.nl

06-51158092

Weergaven: 118

Berichten in deze discussie

Dag Gerthe, goed van je om hier melding van te maken en je vraag te stellen. Anderen willen je vast helpen. Om het hen makkelijker te maken, is het handig om de analyse als bijlage toe te voegen.
De reden dat www.ambtenaar20.nl op een andere site terechtkomt is dat die site er eerder was dan deze Ning. Die site bevat nog veel content, dus daarom veranderen we de url niet. Dat zou namelijk veel hits kosten in Google idd ;-)

Beste Gerthe,

Leuke vraag! Er zijn ongetwijfeld nog veel meer tips te geven over de vindbaarheid van jullie site, echter onderstaande een paar die voor ons, als arbeidsbemiddelaar en dus geen SEO experts:-), hebben gewerkt..

1. Zorg ervoor dat de titel van de pagina, de samenvatting en de omschrijving vol staat met relevante termen. Relevante termen zijn die termen welke jullie doelgroep gebruikt. Ik zie op jullie pagina bij de paginabron al dat jullie hieraan hebben gewerkt. Onderzoek nog eens nader: bijvoorbeeld door aan jullie leden te vragen welke termen ze gebruiken, of de juiste termen gebruikt worden

2. afbeeldingen kun je een omschrijving meegeven

3. werk met links op je pagina (zie als voorbeeld onze eigen website: www.aestasoverheid.nl). Hoe meer interne links hoe beter de ranking op google

4. sluit je bij zoveel mogelijk dochters van startpagina's aan. Hier geldt ook :Hoe vaker de link van jullie website te zien is op verschillende pagina's hoe beter de ranking in Google. Vaak kun je gratis op de pagina een vermelding krijgen.

5. wordt de site al genoemd op de verschillende site van bijvoorbeeld de VVV, de omliggende gemeentes, etc?

6. als er budget voor is, dan kun je ook Google Adwords overwegen.

Ik hoop dat je wat kunt met bovenstaande tips. Succes met jullie initiatief en op naar, nog, veel meer leden!

Met vriendelijke groet,

Hans Zomer

RSS

© 2017   Gemaakt door Davied.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden