Ambtenaar 2.0 netwerk

Web 2.0 en de overheid

Behalve met http://twitter.com kun je ook met allerlei andere Twitter clients gaan twitteren.

Voor mij is de favoriete Twitter client Seesmic web. Een paar voordelen zijn:
- lijstoverzicht van tweets (dus 1 regel per tweet); dat geeft je sneller overzicht over alle tweets;
- meerdere overzichten naast elkaar, bijvoorbeeld je 'timeline' en je 'mentions' (alle tweets waarin je twitternaam voorkomt). Je hoeft daarmee niet telkens van venster te wisselen;
- in het overzicht van direct messages zie je de hele dialoog (dus zogenaamde 'geneste' tweets); dat geeft meer context aan de dialogen die je voert door middel van direct messages.

Wat is jouw favoriete Twitter client?

Tags: twitter

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik ben sinds deze week aan het testen met zowel Seesmic Webbased als Seesmic Desktop, waarvoor net de 0.5 versie is uitgebracht. Beide vind ik erg prettig, hoewel de desktopversie toch iets vaker wordt gebruikt inmiddels. Ik vind 't ideaal dat ook de timeline van Facebook hierin meeloopt, zodat ik ook die berichten sneller kan zien. Eigenlijk hoop ik alleen nog op een toevoeging van LinkedIn updates in deze client.

Voor de derde keer heb ik ook FriendFeed getest, maar de meerwaarde zie ik nog niet. Blijkbaar zien ze die bij Facebook wel, gezien de overname en wie weet, in de toekomst? Maar, als iemand zich geroepen voelt om FriendFeed te verdedigen, hou ik me aanbevolen! ;-)

Daarnaast gebruik ik nog Twidroid, tot nu toe de beste Twitter client voor Android telefoons, een erg snelle interface en functionaliteit.

Tot slot, sinds een paar dagen, is hier nog de SLtweets client bijgekomen. Met deze applicatie kan ik rechtstreeks tweeten vanuit Second Life. De laatste 20 Tweets lezen kan er ook mee, maar de lettertjes zijn zo klein, dat ze echt heel moeilijk te lezen zijn.

Hierop reageren

Leuk dat jij ook dit soort tools uitprobeert!

Hierop reageren

Tweetdeck vind ik toch de mooiste client die ik tot nu toe gebruikt heb. Twhirl gebruikte ik eerst, maar de ontwikkeling daarvan loopt (liep destijds in ieder geval) ver achter.

Voordelen:
- Tweetdeck zijn dat je meerdere overzichten hebt, en dat mentions, 'all friends' en DM's dus netjes apart van elkaar binnenkomen
- de filter functionalitieit is met een recente update sterk verbeterd
- net als het beheer van je sublijsten: dat verliep voorheen redelijk onhandig, maar is nu veel beter

Seesmic heb ik nooit gebruikt, maar aan de screenshots te zien ontlopen de beide clients elkaar niet veel. Seesmic ziet er voor mijn gevoel nog wel iets overzichtelijker uit, maar daar kan ik nu dus niet echt over oordelen...

Hierop reageren

Seesmic web is eigenlijk de doorontwikkeling van Twirl. Ik heb ook Tweetdeck gebruikt, werkt ook erg goed inderdaad. Seesmic heeft wat meer ondersteuning voor keyboard (pagineren e.d.), vind ik erg makkelijk.

Hierop reageren

O dat is goed om te weten van die doorontwikkeling. Weet ik meteen waar ik moet kijken als ik wil weten hoe het tegenwoordig met Thwirl staat. Bedankt!

Hierop reageren

Leuk om dit eens met elkaar te delen, thuis op mijn laptop gebruik ik af en toe Tweetdeck, maar ik twitter vooral via mijn gadget in iGoogle, Twittergadget. Voordeel is dat die ook gewoon bruikbaar is in iGoogle op mijn werk (achter firewalls, beveiliging en met IE6).
Op zowel mijn zakelijke als persoonlijke mobiele telefoon (beide HTC's met Windows Mobile) gebruik ik tot volle tevredenheid Pocketwit. Friendfeed gebruik ik ook af en toe via het web. Seesmic heb ik snel bekeken, erg mooi, maar nog geen tijd voor gehad om serieus te beoordelen.

Hierop reageren

Ik heb een tijdje geworsteld met Twibble en nog een mobiele "echte" client (naam vergeten) en ben inmiddens zo blij met http://m.slandr.net op mijn simpele Nokia 6300 dat ik het ook in de PCV-browser gebruik (met wat vergrote letters, dan).
Titus

Hierop reageren

De Twitter.com site zelf is idd (te) simpel. Ik gebruik als desktop applicatie TweetDeck. Het geeft een duidelijk overzicht van alle tweets, replies, DM's. Je kan groepen maken, meerdere accounts hebben, searches vasthouden, etc. Werkt onder Windows, Mac, Linux via het Adobe Air platform. Daarnaast een Firefox extensie: TwitterFox. Erg handig om in-context van de browser te werken, direct tweets met de URL's die je bekijkt door te geven. Minder functionaliteit dan TweetDeck, maar erg handig om bij de hand te hebben. Tenslotte gebruik ik verder op mijn Nokia smartphone Twibble. Een van de meest uitgebreide mobiele clients. Duidelijk en vol-functioneel, geschikt voor Java enabled toestellen.

Hierop reageren

Hierop reageren

Op de pc gebruik ik twitter.com en Twitterfox om te lezen, soms Twitterbar om te schrijven (maar is wat buggy). Op de mobilo gebruik ik Pocketwit, waar ik weinig op aan te merken heb eigenlijk!

Hierop reageren

Wel je hebt naast Twitterfox en Be Twittered in iGoogle ook de mobiele Tweetie en die laatste gebruik ik veel onderweg en heeft ook handige functies zoals 'Nearby' (welke andere twitteraars zijn in de buurt) en 'Trends' (wat zijn belangrijke tweetonderwerpen momenteel). Ik gebruik, trouwens, ook nog regelmatig de webapp. Wel lastig met dat voortdurende inloggen; sommige appl. reageren niet op het moment dat je nog ingelogd bent via een andere app. Daar heb ik bijv. met LinkedIn last van. Jullie ook?

Hierop reageren

RSS

Info

Davied Davied heeft dit netwerk opgezet op Ning.

Lid van de week!

Lid van de week 52: Bart van der Meij

Leren over Ambtenaar 2.0

Wie is nu op Ambtenaar 2.0?

Overheid 2.0 op Delicious

Feed laden

© 2009   Gemaakt op Ning door Davied.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden

Inloggen bij chat