Ambtenaar 2.0

samen werken aan overheid 2.0

Recent hebben we bij Ambtenaar 2.0 weblog een zogenaamd 'commentaarsysteem' ingevoerd. Dit systeem maakt het makkelijker om reacties op artikelen toe te voegen.

Je kunt ook reacties op dit weblog geven op de oude manier blijven geven: Typ dan in het 'From'-veld je naam in, typ de reactie in en klik op 'Post'.

Eenmalig zul je een paar stappen moeten nemen om je te authenticeren als gever van reacties op Ambtenaar 2.0 weblog, dat beschrijf ik hieronder.

Klik in de reactiedialoog op 'From'. Dan zie je een lijst van accounts verschijnen; vink hier Twitter aan:

jskitfrom2

Je ziet dan een grijze dialoog waarin je in het midden op 'Connect with Twitter' moet klikken:

jskitfrom3

Dan verschijnt deze dialoog van twitter, die vraagt of je JS-Kit toegang wilt geven tot Twitter. Klik hier op de groene knop 'Allow'

jskirfrom4

Als je op dat moment niet bent ingelogd, dan ziet de dialoog er zo uit. Je moet dan bij Twitter inloggen:

jskit-twitter-login

Nu ben je bij Ambtenaar 2.0 als Twitter gebruiker ingelogd. Je kunt nu en in de toekomst commentaar geven door je reactie in te typen. en dan op 'Post' te klikken. Probeer dit maar eens uit op dit artikel!

Weergaven: 11

Berichten in deze discussie

Ik heb vandaag de 'realtime'-functionaliteit van het Ambtenaar 2.0 weblog reactiesysteem JS-Kit aangezet. Je ziet nu reacties van anderen 'realtime' binnenstromen (dus zonder zelf de pagina opnieuw te laden in de browser).

Dit betekent dat je ook echt ziet als anderen reacties geven. Het wordt zo makkelijker om je artikel als het ware gezamelijk verder te ontwikkelen met alle reactiegevers, na het publiceren van het artikel.

Andere functionaliteit:
- de nieuwste reacties staan bovenaan; niet meer onderaan;
- integratie van 'mentions' op onder meer Twitter.

Er nog een paar kleinere softwarefouten die ik moet oplossen; je kunt echter gewoon goed reacties geven met dit systeem.

Zou je eens een reactie willen geven op een artikel op het weblog? Dan zie je hoe dit werkt.

RSS

© 2017   Gemaakt door Davied.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden